Praca, każdy z nas musi ją wykonywać. obowiązki są różne, każdy ma inne. W zależności od dnia ich ilość występuje w różnym nasileniu. Jednak, z różnych powodów, nasza motywacja do ich wykonywania może opaść, a każda czynność jaką mamy wykonać zacznie nam przychodzić coraz ciężej i ciężej.
Czym jest motywacja?
Motywacja, to jest, najprościej mówiąc, nasza chęć do wykonania różnych czynności. Motywacja do pracy to analogicznie chęć do wykonywania czynności związanych z naszą pracą.
Co nas motywuje?
Podwaliną każdej motywacji są powody, które sprawiają, że zamierzamy w ogóle te czynności wykonać. A powody które nami kierują i wzmacniają naszą chęć do pracy, mogą być naprawdę różne. Oto co zachęca nas do wykonywania powierzonych nam zadań:
- odpowiednio postawione cele– jedną z najważniejszych dla osoby wykonującej jakąś czynność czy zadanie są cele, które mają zostać osiągnięty po zakończeniu jej.
- nagrody– warto mieć na uwadzę, że lubimy, gdy nasza włożona praca w dane zadanie jest dla nas opłacalna i wiąże się z odpowiednim za nią wynagrodzeniem np. premia, pochwała.
- rozwój– lubimy gdy dane działanie jest z jak największą korzyścią dla nas, więc gdy praca oferuje nam przy okazji rozwój osobisty, chętniej i z większym zapałem się za nią zabieramy.
- pensja– jest to powód dla którego każdy chyba każdy z nas pracuje. Powinna być ona dopasowana do ilości zadań które wykonujemy oraz ich trudności.
- udogodnienia– to jakie daje nam nasza praca dodatkowe udogodnienia jest sporą zachętą by wykonywać dobrze swoje obowiązki
- pozytywna atmosfera– nikt nie lubi przebywać w miejscu, w którym się źle czuje, także abyśmy chętniej przychodzili do miejsca naszego zatrudnienia potrzeba sprzyjających ku temu warunków
Motywacja do pracy jest bardzo ważnym aspektem, który wpływa na pracę każdego z nas. Powinniśmy dbać o nią my sami, jak i powinni dbać o nią nasi pracodawcy czy kierownicy.